Ik ben Karel Winkelaar ik heb het boek geschreven ‘De communicatieadviseur – Naar een strategische positie in de organisatie’. ‘De communicatieadviseur’ is geschreven voor communicatieadviseurs die wel de naam hebben communicatieadviseur te zijn, maar nog niet in die positie zijn. En dus nog niet echt een bijdrage kunnen leveren aan de organisatie en de doelen van de organisatie. Dit boek helpt ze op weg om toch die positie te bereiken. Communicatieadviseurs op een strategische positie helpen de organisatie bij het nemen van besluiten en kijken vooral ook: wat zijn de consequenties van besluiten voor de prestatie van de organisatie, de legitimatie bij de stakeholders, de reputatie en de interactie met de stakeholders. Dat doen ze op die positie. Het boek ‘De communicatieadviseur’ heeft als ondertitel ‘Naar een strategische positie in de organisatie’. Dat betekent dat ik ambitieuze communicatieadviseurs help om keuzes te maken, te focussen om afspraken te maken met opdrachtgevers en te kijken waar ze het beste in zijn. Wat betreft die opdrachtgevers; ik heb er een aantal geïnterviewd. Zij geven hun visie op communicatie en communicatieadvies. Ik heb ook een aantal communicatiemensen die al gearriveerd zijn geïnterviewd en zij geven ook hun visie op hoe je op die positie komt.
Karel Winkelaar over De communicatieadviseur
Video Transcript ▼