[Muziek] het nibud ziet dat mensen met de geordende administratie minder vaak geld problemen krijgen dan mensen die in rommelige administratie hebben daarom adviseert het nibud belangrijke documenten op een geordende manier te bewaren zodat je ze ook makkelijk kunt terugvinden stap 1 bepaal als eerste of je al je belangrijke documenten online of in de map wilt bewaren het nibud heeft in tabbladen set waarmee je papieren overzichtelijk kunt bewaren maar omdat veel belangrijke documenten online staan in de mijn omgeving van bijvoorbeeld overheid of je verzekeraar kan het ook handig zijn om niets meer te printen belangrijk is dan om bij te houden waar je welke belangrijke documenten abonnementen en contracten kunt terugvinden stap 2 huid dagelijks de post en e-mail in de gaten en bekijk regelmatig je mijn omgevingen stel bij de mijn omgevingen in dat je een melding via e-mail krijgt als er een nieuw bericht is stap 3 planned wekelijkse moment om je administratie bij te werken en je rekeningen te betalen belangrijk is dat je goed bijhoudt welke abonnementen je hebt lopen leer je kunt opzeggen en wanneer je die betaald als dat via een automatische incasso gaat is het slim om te weten op welke datum het wordt afgeschreven stap 4 betrek je partner bij de administratie zodat hij zaken kan overnemen maak voor je gezamenlijke zaken zoals energiekosten en huur of hypotheek een gezamenlijk administratie mail adres waar je allebei het wachtwoord van kent trouwens voor de belastingdienst moet je belangrijke documenten zoals je loonstrookje of hypotheekgegevens vijf jaar lang bewaren en let op als je overstapt van de ene naar de andere leverancier kun je niet meer in de mijn omgeving van de oude aanbieder kijken meer tips en info zie vind je opnieuw er punt nl slash bewaar
Bewaar je administratie geordend
Video Transcript ▼